Veiet og funnet for tung

Veide meg i dag. Jeg visste jeg ikke skulle gjort det. Jeg VET jo at etter en binge er kroppen min veldig i ulage. Spesielt vekten, for ikke å snakke om formen og magen. Dumt av meg. Fremgangen de par siste ukene var borte på null komma niks. Fornuften i meg sier at det er på grunn av bingen i går og at om jeg kommer back on track igjen spisemessig så er vekten stabilisert seg igjen på noen dager. Men det er vanskelig å tenke fornuftig og IKKE tenke: «faenfaen, skal det være sånn så kan jeg like så godt la være å jobbe og bare drite i hele opplegget». Føler jeg jobber forgjeves når det går feil vei vektmessig, og når jeg ikke får fremgang gir jeg opp. Selv om jeg VET at vekten ikke er 100% reel. Ble frustrert og lei meg. Jobbet veldig med å tenke at det går bra. Det gikk en stund. Så gikk det ikke lenger. Og det gikk som det gikk. Det ble enda en binge. FAEN. Ennå jeg jobbet så med å tenke at vekten var grei, og at det ikke betydde at jeg ikke ville klare det, og at en binge IKKE ville hjelpe. Tror det er det jeg må jobbe med videre, legge bort tankene om å IKKE binge, for de tankene gjør at jeg tenker mer og mer på det, og bingen er uungåelig. Skuffet over meg selv.

Men jeg gir ikke opp. Aldri. Jeg skal klare dette. Jeg skal jobbe. Jeg skal bli frisk. I morgen er en ny dag. Ny dag nye muligheter. Og vekten, den skal jeg ikke opp på igjen på lenge. Holder meg unna.317692-9-1279622502905

Dette innlegget ble publisert i Kropp, Mat, Syk, tanker, vekt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

