Skrevet 9.mars

Var det den siste bingen? Var det den siste dråpen? Siste dråpen til å snu atferden?

Har aldri spist så mye gjennom en hel dag som da. Aldri vært så stappet. Så oppblåst. Så kvalm. Så dårlig i magen. Så svimmel, så uvel.

Det så ut som om jeg var nesten halvveis i et svangerskap.

mage

Jeg var nødt til å handle litt på apoteket for å få igang magen igjen. Få bort forstoppelsen. Få bort oppblåstheten. Få bort vondtene. Det skremte meg. Skremte det meg nok til å slutte?

Følelsen etter bingen var større en noen gang. Stappet. Mislykket. Ekkel. Ufyselig. ÆSJ. ALDRI mer. Vil ikke mer. Skal ikke mer. Vær så snill å la meg slippe nå. Orker ikke mer matkaos. Mer binge. Orker ikke føle meg stappet. Orker ikke følelsen av å ikke kunne stoppe. Orker ikke følelsen av å tenke «bare en sjokolade til» også blir en til tre. Orker ikke ha mage så stinn som da. Så vondt, så oppblåst.

Nå er det nok. Prøver så godt jeg kan å huske den dagen og hva det gjorde med meg om jeg får bingetrang.

Biter tennene sammen og krysser fingrene for at det er over nå. Matkaoset.

 

Dette skrev jeg 9 mars. to dager etter en binge uten like. Det var ekkelt. veldig ekkelt. og som jeg skrev da, det skremte meg. Det skremmer meg ennå. Hadde allikevel en liten binge lørdagen uken  etter, så liten at jeg nesten ikke vil kalle det en binge. Det ble litt mer sjokolade enn planlagt.

Jeg hadde også en binge på søndag som var. Og en i går. Aner ikke hvorfor, det bare ble sånn. Tar det ikke som et så stort nederlag for jeg ser at jeg er på vei til noe bedre. Har startet på veien bort fra matkaoset. Men jeg innser det tar tid.

binge

Dette innlegget ble publisert i Kropp, Mat, prøvelse, Syk, tanker, Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Skrevet 9.mars

  1. lillianhh sier:

    Utrolig bra og sterkt gjort, noen ganger er et steg tilbake egentlig et steg frem, minner meg selv på den de dagene det ikke går slik jeg ønsker 🙂 Du har vært og er utrolig flink, for slike ting som dette krever enormt mye ❤ Klem

Legg igjen en kommentar

