Lett til sinns

Det går mye lettere. Med lavkarbokosthold får jeg jevnt blodsukker og jeg får ikke samme metthetsfølelse eller sultfølelse som før. Kjennes ut som magen sier fra på en annen måte når jeg er sulten, ikke en konstant ropende romling som før når jeg sultet meg. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser meg behagelig mett. Denne metthetsfølelsen er mer behagelig, jeg føler meg ikke tung, stappet og kvalm.

Sukkersuget er borte. Måtte le litt av meg selv i går da ei venninne sa hun skulle gå å kjøpe brus, og jeg kom på at «å ja, brus, det hadde jeg nesten glemt fantes», tanken på brus har ikke vært der. Har tenkt innimellom på ting jeg har hatt lyst på men bingetrangen er svakere.

Det som er vanskeligst nå er å slippe kontrollen på tallene og noteringene. Hvor mye har jeg spist i løpet av en dag? Hvor mange kalorier, karbohydrater, protein og fett. Kontrollen er vanskeligst å gi fra seg. Det jeg er mest redd for er å spise for mye og at kroppen forandrer seg.

Tror jeg har landet på at jeg kommer til å følge med på og telle en stund til, det er bare to og en halv uke siden jeg gikk over til lavkarbokosthold så jeg føler jeg tester og prøver ut litt ennå. Sette sammen flere forskjellige måltider først. Og jeg se litt lenger hvordan kroppen min reagerer.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

