Opp og ned

 

Jeg har gått mye opp og ned i vekt i det siste. Nå har vekten stoppet opp og jeg er ikke fornøyd. 5 kg over vekten jeg vet jeg føler meg komfortabel på. Jeg liker ikke kroppen min. Den er blubbete og tjukk.

Føler meg ikke fin. Føler meg ikke sexy. Føler meg ikke bra. Merker at når jeg ikke er komfortabel med kroppen min er humøret sånn som så. Går vekten opp og ned går humøret opp og ned.

Jeg prøver å finne ut hvorfor vekten går så mye opp og ned. Jeg har kuttet ut mye karbohydrater og det er jo vektregulerende. Jeg tror det er en blanding av det og det at jeg ennå har dager hvor jeg overspiser. Noen ganger overspiser jeg på lavkarbo-OK mat, andre ganger lavkarbo-IKKE-OK mat.

Vekten går nok opp og ned fordi jeg ikke faster dagene etter slik jeg gjorde før for å holde vekten. Jeg starter nå scratch med lavkarbo dagen etter.

Jeg har ikke gitt opp ennå og ser at det er overspisingen jeg må jobbe med. For når jeg holder meg unna karbo merker jeg det så godt både på kroppen og på humøret hvor godt det gjør.

jeg skal klare det. Motivasjonen er å glede seg til bikinisesongen for det gjør jeg ikke nå. 

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

